woensdag 12 november 2014

Amanda Krabbé openhartig over miskraam

‘Het was vreselijk. We verheugden ons zo op ons dochtertje en ineens lag ik in het ziekenhuis. Ik denk dat veel mensen zich wel kunnen voorstellen wat er met je gebeurt als blijkt dat het mis is; dan beleef je de verschrikkelijkste uren uit je leven.’ Dat vertellen Amanda Krabbé en Harrie Koolen over de veel te vroege geboorte van hun dochtertje.



'Er zijn dagen dat ik me goed voel en er zijn dagen dat het slecht gaat.’ 

Het is acht weken geleden dat Amanda Krabbé na een zwangerschap van slechts 24 weken haar baby verloor. De baby die de ultieme bekroning was op haar relatie met Harrie Kolen. Niet eerder sprak Amanda over die tragische gebeurtenis. Nu doet ze dat in Story.

Amanda Krabbé: 'We hebben haar Jay genoemd'

‘We hebben haar Jay genoemd. Dat was de naam die Harrie en ik al in ons hoofd hadden vóórdat we wisten dat we inderdaad een meisje zouden krijgen. We vonden dat beiden zo’n mooie naam dat we alleen daarom al hoopten dat we een meisje zouden krijgen. Toen dat later het geval bleek, waren we zó blij. We hebben de naam ook direct met onze kinderen gedeeld. Iedereen vond hem prachtig. Alleen kon niemand vermoeden dat Jane zo snel ter wereld zou komen.’


Harrie Koolen: 'Amanda is de vrouw van mijn leven'

Zo snel als ze kon na de geboorte vertrok Amanda naar Harrie Koolen en zijn huis in Eindhoven. Daar voelt ze zich thuis en daar kon ze beginnen aan verwerking en herstel. ‘Die weken hebben Amanda en ik heel intens beleefd,’ zegt Harrie. ‘Het is verschrikkelijk wat we hebben meegemaakt. Amanda en ik zijn de ouders van een prachtige dochter; alleen leeft Jane niet meer en dat gegeven moeten we een plekje in ons leven gaan geven. Dat kost tijd, maar ik weet zeker dat Amanda en ik hier samen sterker uit gaan komen. Niets of niemand krijgt ons uit elkaar. We zijn zo gelukkig samen. Dit verlies heeft ons nóg dichter bij elkaar gebracht. Amanda is echt de vrouw van mijn leven; ik ben ervan overtuigd dat wij de rest van ons leven samen zullen zijn.

Harrie Koolen: 'Ik ben een Brabantse zakenman, showbizzwereld staat ver van mij'

Het was ook liefde op het eerste gezicht. Amanda vertelde daarover: ‘Ik zat met een vriendin in een restaurant. Harrie kwam onze tafelgenoten begroeten. Ik zag hem en dacht: jij bent de man met wie ik mijn leven wil delen. En hij zei tegen mij: Met jou wil ik oud worden.’ Harrie zegt nu: ‘Maar ik had geen idee wie Amanda was. En dat is maar goed ook, want als ik destijds had geweten dat zij de vrouw van Martijn Krabbé was, dan was ik echt met een grote boog om haar heengelopen. Niet vanwege Martijn, maar omdat ik niets heb met de showbizz. Ik ben een Brabantse zakenman en die showbizzwereld staat ver weg van mij. Achteraf was het dus maar goed dat ik niet wist wie Amanda was, want anders hadden we elkaar nooit ontmoet en had ons leven er nu heel anders uitgezien.’




Amanda Krabbé: 'Martijn en ik hebben elkaar niets te melden'


‘Martijn en ik praten alleen met elkaar als het om onze kinderen gaat. Voor de rest hebben we elkaar niets te melden. Ook niet als het om de scheiding gaat, want dat contact verloopt via onze advocaten. En dat is maar beter ook. De kans is namelijk groot dat we elkaar dingen gaan verwijten en vervelende dingen zullen zeggen – en dat wil ik niet. Ik gun hem het allerbeste en vind hem een goede vader.’

Amanda Krabbé: 'We voelen ons echt een samengesteld gezin'

Martijn Krabbé hoeft niet te vrezen dat hij zijn vaderrol met Harrie zal moeten delen. Harrie zegt: ‘Ik zal nóóit een vader voor zijn kinderen zijn. Martijn is hun vader. Het enige wat ik doe is de kinderen een veilige en warme omgeving bieden als ze hier zijn. Amanda doet hetzelfde voor mijn kinderen. Ze is niet hun moeder, maar ze zorgt voor ze als ze hier zijn. We voelen ons echt een samengesteld gezin waarbinnen iedereen het beste met elkaar voor heeft. We zijn ook heel blij dat onze kinderen goede vrienden zijn geworden. Er komen zelfs traantjes aan te pas als ze afscheid moeten nemen.’ Amanda beaamt: ‘Het is inderdaad fantastisch om te zien hoe goed mijn kinderen omgaan met Harrie’s kids. Na het overlijden van Jane waren ze helemaal van de kaart. Nu roepen ze dat ze er graag een broertje of zusje bij willen. Dat is toch schattig?!’


En wat vindt Roddelvrouw?

Roddelvrouw vindt Harrie Koolen een wijs man met verstandige woorden.
En Roddelvrouw ziet de pure liefde - naar elkaar en naar (elkaars) kinderen - en hoopt dat dat nog lang mag duren


  • Martijn Krabbé nieuwe vriendin: lees hier
  • Is Amanda Beekman wel gelukkig met Harrie Kolen? Lees hier
  • Amanda Beekman trouwt met Harry Kolen! Lees hier
  • Lees hier meer over Martijn Krabbé en nieuwe liefde Jacobien Schumacher
  • Lees hier meer over Amanda Krabbé en Harrie Kolen: het begin van het liefdesverhaal van Amanda Krabbé en Harrie Kolen
  • Lees hier meer over Amanda Krabbé en Harrie Kolen: Amanda Krabbé zwanger van Harrie Kolen
  • Lees hier meer over Amanda Krabbé en Harrie Kolen: samenwonen in villa van Harrie
  • Lees hier meer over problemen huwelijk Jasper Krabbé


XOXO,
Roddelvrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten